reizen-door-azie.reismee.nl

Lima

Hier ben ik weer. Vanaf de 2e dag Machu Pichu zijn wij met de bus en trein en uiteindelijk met auto en chauffeur terug gegaan naar Cusco. Cusco is echt een aanrader; een gemoedelijke stad, aardige mensen, de sfeer is prima, niet echt super druk, mooie gebouwen, volop dans en muziek. De dag dat wij terug kwamen zijn wij Cusco ingegaan en kwamen we terecht in een geweldige muzikale show door de hele stad. Allemaal muziek, dansers in geweldige kleurrijke kleding. Het trok de hele stad door en t was een waar feest!!! Vrolijkheidheid ten top!! We hebben daar de nodige foto's en video's van gsmaakt. wel waren we uitgeblust en besloten we de volgende dag dan de city Tour nog even te doen als afsluiter. Nou deze afsluiter bleek ook een aanfluiting. Geen aanrader! Althans niet de Tour met de bus van 1.5 uur. We dachten dus de stad door te gaan en de mooie gebouwen te mogen aanschouwen. Echter.... We gingen met de bus de stad uit, t was koud boven in de bus en t stelde echt niks voor. S avonds voetbal gekeken bij " paddys " : Peru/ brazilie!!! We hadden tijdens de beklimming van de MP 3 jonge jongens ontmoet die daar ook waren. Jose en ik besloten het na de 1e helft maar voor gezien te houden( wij waren " de ouderen daar" ) en terug te gaan naar onze hostel. Kon Carine zich fijn mengen onder al die jongeren zich in het feest gedruis kon storten en hebben Jose en ik in ons hostel de 2e helft daar verder gekeken. De volgende morgen moesten we om 8 uur alweer vliegen dus voor de zoveelste keer er weer vroeg uit???? met taxi naar het vliegveld voor 15 Sol. De vlucht van Cusco naar Lima duurde maar 1 uur en 10 minuten met Peru Airlines. Hier terug naar Miraflores in een hostel. Prima voor elkaar en geboekt via booking.com. Voor 2 nachten. Gisteren weer de nodige kilometers gelopen in deze grote stad, markten bezocht en vervolgens lekker gegeten in een restaurant : lomo saltasdo!!! T blijft gewoon heerlijk om dat hier te eten. Jammie jammie. T blijft ook steeds weer even wennen aan de bedden en de kussens, die bijna steevast hier heel klein zijn. Badkamer is prima alsook t ontbijt. T stelt niet zo heel veel voor maar t is oke en voldoende. Vandaag lekker relaxed gedaan en vanmiddag wederom gelopen.... Naar Barranca !!! Nu dus voor de 2e keer tijdens deze reis. En daar hebben we( volgens Jose als vogel deskundige) de Rode Tiran" gespot. Een onwijs mooie rode vogel ???????????????????????? en nu voor de 2e keer weer alleen daar gezien. Afifijn, Barranca is ook wel een redelijk drukke stad met veel toeterende auto's want dat kunnen ze echt!!! Om t minste of geringste toeteren. !!

de grootste deel van de bevolking is Katholiek en ook erg arm. Er zijn gebieden waar veel boeren zijn die veel mais en koren verbouwen. Peru verbouwd zo'n 300 soorten koren waarbij zij m'n de witte koren exporteren. Hou rekening met de enorme afstanden waar wij ons eigenlijk aan hebben verkeken. Openbaar vervoer is prima en niet duur. T eten is veelal lekker en niet echt duur. Hostels genoeg te vinden.

Maar..... nu even het volgende.... Wij vliegen morgen om 8,40 uur vanaf Lima naar Sao Paulo. Daarna met 4 uur plm daar tussen vliegen we direct vanuit Sao Paulo naar Amsterdam ( s avonds) niet schrikken!!! Jaaaa, dat betekent dat wij onze reis vroegtijdig afbreken. ????????????????

de reden is dat wij nu ruim 2 weken door Peru hebben getrokken, veel hebben gezien, veel hebben gereisd, met als mijn hoogtepunten: de " buggytrip" dwars door de woestijn en t meest enerverende, de beklimming van de Machu Pichu???? maar..... We zijn nu ook wel moe en zat van het gereis, de afstanden dusdanig dat we in goed overleg hebben besloten huiswaarts te keren. Echter, Carine zal terug keren naar brazilie en haar weg vervolgen gedurende 14 dagen en daarna terug keren naar Amsterdam. Maw dit zal denk ik mijn laatste berichtgeving zijn vanuit Peru. We zijn dankbaar dat wij gezamenlijk deze fantastische reis hebben mogen beleven. We hebben veel leuke dinge meegemaakt, veel armoede gezien. Veel straathonden wat ons ook erg aangreep. We hebben veel lol gehad en ook moeilijke momenten gehad maar we hebben ons niet laten kennen en hebben onze sterke kanten getoond en onze krachten.

wij willen jullie bedanken voor t lezen, t mee beleven, de aanmoedigingen. Alles wat er aan berichten binnen is gekomen heeft ons veel voldoening gegeven. We hadden deze reis niet willen missen, echt, Peru!, Peru is geweldig maar je miet t willen voelen en willen en durven ervaren. Bedankt allemaal en tot in Nederland!!! ???????????????????????????????????????????????? knuffels van Jose, Carine en van mij....????

Ria

Och lieve dames, het zit er op.... Ik kan me wel iets voorstellen bij het besluit. Lieve Carine, veel plezier nog in Brazilië en Ria en Jose, goede, veilige reis terug.
Jullie hebben een prachtige reis gemaakt, dat zal indrukwekkend zijn geweest.
Tot gauw, liefs, Ria

Meine

Jammer dat jullie de reis vroegtijdig afbreken maar zo te lezen een weloverwogen beslissing en ik denk dat het dan ook echt nodig is.
Carine nog heel veel plezier in Brazilië, Ria en Jose goede veilige terugvlucht, denk dat jullie nu inmiddels al weer in Nederland zijn.
Ik hoop de verhalen nog eens van jou te horen Ria.
Liefs Meine !!!!