reizen-door-azie.reismee.nl

Cusco

gisteren gingen Jose en ik even eindje lopen in Puno en hoorden we muziek. Nieuwsgierig geworden richting muzie gelopen en kwamen we uit op een groot plein. En tjee wat een mensen. En wat bijzonder was dat we allemaal politie strak in uniform opgesteld zagen, korps mariniers, speciale eenheid van politie, en militairen maar ook fantastisch uitgedoste kinderen met vlaggetjes in de handen. We zijn erbij gaan zitten in de brandende zo'n en zagen geen andere toeristen zitten of staan. De muziek zwol aan en aantal " hoge piefen" blijkbaar in uniform vloeiden een vlag uiteen en daarachter stelden de anderen zich op. Aangezien wij het toch wel erg warm hadden en deze plechtigheid wel erg lang duurde besloten we deze festival te verlaten maar t was leuk om zoiets mee te maken al hadden we op dat moment niet door waar dit festival mee te maken had. Later bleek het een landelijk festiviteit te zijn die overal in Peru plaatsvond. Vervolgens zijn we met z'n allen met een bootje naar de floating islands gegaan. Wat een bijzondere ervaring was dat. Op t Titicacameer! T meest hoog gelegen meer ter wereld en waar deze mensen op roeten plantages leven, wonen en werken. De vrouwen houden zich hele dagen bezig met noeste handarbeid en maken kleurrijke kleedjes, sjaaltjes, wandkleden, mutsen, handschoenen etc. Allemaal met de hand gemaakt. Maar fantastisch ook om te zien en uit de verkoop aan toeristen kunnen zij o.a in hun bestaan voorzien. en op elk deel leeft dan weer een of meerdere families in rieten huisjes waar dan wel weer elektriciteit is maar geen toilet. Dan moeten ze met een bootje naar de overkant varen. Haha of ze dat doen is de vraag.....

ze zijn omringd door t vele water. T was een hele bijzondere ervaring ook om een keertje lekker buiten de stad te zijn en in de natuur op t water met de frisse wind door je haren. T is zeker een aanrader.

Vervolgens vandaag de gelukkig laatste keer de bus genomen naar Cusco. Een ritje van 6.5 uur. We zijn zo langzamerhand klaar met deze lange reizen hoe minder leuk t ook klinkt. Maar de afstanden hier zijn gewoonweg echt heel groot en dit is dan vaak de goedkoopste en snelste manier om van A naar B te gaan. Om 6 uur dus uit bed en om 7.15 uur met taxi naar station. En om 8 uur vertrokken om vervolgens om half drie aan te komen en naar hostel Inca Trail te gaan. Een mooi hostel! En lekker warme douche???? we waren moe en hongerig en hebben eerst even snel een sandwich gegeten en nu lekker even quality time. Morgen een heerlijke rustige dag ter voorbereiding op de dag daarna: de start van de Machu Pichu gedurende 2 dagen. En dan blijven we daarna nog 1 dag hier om even tot rust te komen voordat we terug gaan vliegen naar Lima. Maar nu eerst rust!!!????????????je kunt zeggen wat je wilt van Peru; het heeft fantastische mooi landschap, mooie mensen met prachtige kleurrijke kleding, mooie hoge bergen, arme mensen, veel straathonden. Lekker eten. Het heeft nog veel meer... Maar hou rekening met de enorme afstanden die je af zult leggen. De bussen van Cruz del Sur zijn goed en de stoelen kun je in relax stand zetten. Peru! Een wonderbaarlijk land. Mooi in al z'n eenvoud????

wikje

Ben je weer helemaal beter Ria ?

Rita

Zo te horen ben je weer opgeknapt, anders ging je deze trip niet doen denk ik. Wat een indrukken allemaal, om nooit te vergeten!
Prachtig om mee te maken, genieten!! XX