reizen-door-azie.reismee.nl

bangkok

Hallo allemaal.

hier zijn we dan weer, bijna aan het eind van onze vakantie. Ons verzoek is; SCHRIK NIET MAAR LEES VERDER!!

gisteren zijn we met het vliegtuig inthailand op Bangkok aangekomen, 's morgens vroeg. toen we met de taxi bijna bij onze bestemming waren aangekomen, meosten we nog een heel klein eindje lopen voordat wij bij onze accomodattie waren aangekomen. Daar aangekomen eerst naar boven, ons ontdoen van onze tassen en toen naar beneden op zoek naar een terrasje om wat te drinken. Echter.....toen we buiten kwamen werden we aan alle kanten beschoten, van voren, achteren opzij en van boven. Aaangezien de straat vol met mensen liepen en op elkaar en op ons schoten bedachten we ons niet en zijn we op straat op zoek gegaan om mee te schieten, wat we al snel vonden voor weinig geld. Wat jullie kunnen, kunnen wij ook dachten we en begonnen mee te schieten!!! Echter.... de wapens waren niet gevuld met kogels maar met ....WATER!!! wAT WAS ER AAN DE HAND? toen wij kwamen was het ffest nameljk al druk aan de gang, het was de viering van nieuwjaarsdag en dat betekent dat alle mensen in thailand feest vieren door elkaar met een soort kalk in te smeren, heel zachtjes en elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Vervolgens lopen er voor achter, en naast je allerlei mensen met spelgoed waterpistolen en beschoot men elkaar met lauw, warm dan wel hjarstikke koud water. Wat wij hebben gedaan is bij elke 7 eleven (winkel) alle mogelijke koudwaterflessen te kopen voor een habekrats en het water uit die flessen in een bekertje te gieten en andere mensen daarmee te veraasen van alle kanten. niemand vonde het erg en iedereen deed het. We zagen eruit, niet normaal,. helemaal nat, tot op de draad toe en onder het kalk, helemaal!! Vervolgens even opgefrist onder de douche en geprobeerd ergens wat te eten, alvorens ik naar binnen kon, moest ik even onder de warme douche, eten en dan de zaak weer uit, om vervolgens weer helemaal nat te worden gemaakt en onder de smurryt te zitten. We hebben een deel van de avond buiten op het terras doorgebracht met personeelsleden en andere mensen en elkaar met water beschoten. DRIJFNAT!!! mAAR HELEMAAL HET EINDE!! gEWELDIG WAT EEN MENTALITEIT ZEG! Heel wat anders dan we verwacht hadden bij aankomst natuurlijk. Dit feest heeft de hele nacht door geduurd, wij hebben het volgehouden tot kwart voor 12 ongeveer en toen bij anakomst gedoucht en in bed. engbert heeft zelfs met een andere vrouw, personeelslid gedanst en het was helenmaal geweldit om mee te maken. het bleek dat de red shirts en yellow shirts zich niet met de festiviteiten mochten bemoeien en dat ging prima, dus geen rode shirt gezien. Vandaag, de laatste dag alweer hebben we even gezwommen in zwembad en nu op weg naar een lekkere massage en even de wenkbrauwen epileren en dan eten en lekker nog even sjouwen door de stad.

We zagen echter dat ons vlieftuig morgenvtroeg rond half 1vertrekt en we rond kwart voor acht morgenavond aankomen in Anmsterdam. Dan worden we door bert en lies opgehaald als het goed is en mogelijk dat we daar blijven slapen na die lange vlucht en dan zondagmorgen op tijd ontbijten zodat wij op tijd terug naar huis kunnen. Want we hebben dan allen nog maar de zondagmiddag voordat we maandags alweer naar het werk moeten. We willen jullie allemaal nog graag even zien zondagmiddag dus wie tijd heeft???

Dit was het dan alweer voor deze vakantie. We hebben het schitterend gehad en m.n. na dit feest in Bangkok kon het niet meer stuk, was helemaal het einde!

Lieve groet en tot gauw in Nederland.

engbert en ria

carine

zo, ik schrok inderdaad eerst wel even, haha maar leuk hoor! zo'n feest:)
oke, dus niet in de middag op amsterdam, maar pas de avond, ja dan is het fijn nog even een nacht bij bert en lies, dus zondag weer terug in Donderen?
Ik moet even bekijken hoelaat etc en of wij langskomen.
Laat sowieso maar even weten als jullie zijn aangekomen natuurlijk, en als jullie zondag weer thuis zijn!
dikke kus!

Harry en Geertje

Hoi jullie,

Wat een verhaal zeg, eerst wel schrik ,later leuk. mooi om zo'n feest mee te maken.
Zondag zijn we verhinderd, we moeten naar Ria Broekman is 50 geworden.
Tot later, liefs Harry en Geertje

Rita

Ik schrok wel even hoor! Maar goed dat het water was, en Engbert aan het DANSEN??? tjonge dat moet wel een geweldig feest geweest zijn, of een heeeele mooie vrouw :-)))
Ik hoop dat jullie vliegtuig gaat binnenkort door de aswolk, anders wordt het nog een weekje eraan vast knopen.....
We denken aan jullie en komen zo gauw mogelijk langs broesn!
Dikke knuffel Rita en Fred

Sietske en Gijs

Hallo Ria en Engbert,

Op voor een vierde ontmoeting in 1,5 dag tijd! We waren vroeg wakker vandaag en dan maar even op zoek naar jullie reissite. Leuk verhaal, maar dat wisten we eigenlijk al...

Wij hebben inmiddels 'os mam' en de buurman verrast gisteravond in hun 4*-hotel, was erg leuk. Straks gaan we ze weer zien in het hotel bij KSR en misschien zien we jullie dan ook weer ergens aan het ontbijt/lunch/diner!

Geniet nog van de daagjes Bangkok en mochten we jullie toch mislopen *bijna onmogelijk..* dan alvast een goede en fijne terugreis naar het toch altijd fijne Nederland!!!

Groetjes Gijs en Sietske
sietsengijs.reismee.nl