reizen-door-azie.reismee.nl

bangkok/changRai

We zijn op zaterdag aangekomen in bangkok. Toen we op het vliegveld kwamen hebben we een taxi genomen voor 10 euro, tenminste dat dachten we. nog maar net weggereden gaf de chauffeur aan dat hij meer wilde hebben want hij kon niet in koancsan road komen omdat het daar stikte van de rode shirts. En daar kon hij niet komen, dus via omweg moest het gaan. ik zei' de prijs is die we hebben afgesproken en engbert zei ' keer maar om terug naar vliegveld' De chauffeur zei niets en reed door naar onze bestemming. I.p.v. drie kwartier zijn we anderhalf uur onderweg geweest, want we moesten alle blokkades omzeilen. uiteindelijk goed aangekomen bij ons hoten. Daar zijn we twee dagen geweest in ' ons hotel' Rikka Inn. Daar weten ze inmiddels ook wat prijzen zijn; i.p.b. 16 euro per nacht voor 2 personen moesten we nu 23 euro per nacht betalen! Veel he?? grapje!

We hebben lekker gezwommen en bijgekomen van het reizen. Vanuit daar hebben we de nachttrein genomen, 14 uur!! onderweg van bangkok naar chang Mai en toen direct door naar Cang Rai met de bus 3 uur rijden!! Een leuk detail is; bijna iedereen kreeg twee pakkes met koekjes en wij maar elk 1!! vragen gaven geen duidelijkheid zo bleek! Al discriminatie of niet, wie zal het zeggen! Aangekomen in chang Rai op het nieuwe busstation waren we op zoek naar een hotel met zwembad, natuurlijjk! uiteindelijk zijn we in het hotel aangekomen waar we drie jaar geleden met bert en lies ook waren en zij herkenden ons ook nog!

Pikant detail nog vermeldenswaardig is, toen we in de nachttrein zaten werd papa belaagd door een leuke conductrice (travestiet,) die het op papa had voorzien met haar kirrend stemmetje. en die bij papa op de rugleuning ging zitten en papa steeds weer bier aan wilde smeren. En om het voor nu even af te maken, toen we nog in bangkok op het terras zaten en ik natuurlijk naar voetbal keek (liverpool- manchester) gaf papa later aan dat er een tafeltje verder een vrouw steeds naar hem zat te wenken terwijl haar vriend voor haar zat. ik had mijn ogen dus elders!! Maar ja dat geeft een beetje sjeu aan alles! Papa is dus wel in trek bij de dames hahahahah??!!

Morgen gaan we naar de grens bij chang kong en steken we de Mekong rivier over naar Laos en blijven daar een nacht en dan kijken we wel hoe snel we de Gibbon trail kunnen doen. Vandaag was het ietsje bewolkt maar wel lekker. zo voor nu en tot later.

Groetjes engbert en ria

Lies

Hoi lieverds, dus de prijzen zijn gestegen in Thailand! Wat leuk dat ze jullie nog herkende in Chang Rai! Logisch eigenlijk jullie zijn onvergetelijk!! Geniet er lekker van, wij moeten nog een paar nachtjes slapen.
Dikke kus, Lies

Carine

Zie je wel, jullie kunnen het wel haha
stap voor stap en dan komen we er wel!

Dus, paps krijgt de vrouwen achter zich aan haha
nja, als jullie of papa daar dan blijven, heb ik wel een leuk vakantieadresje hihi
veel plezier en wacht de verhalen wel weer af!

dikke knuffel x

Rita

hee lieverds!
Wat leuk, kunnen we jullie zo volgen!
Wel uitkijken bij de gibbon experience, ik heb er al over gedroomd dat ik een aap moest afmaken, omdat die achter jullie aan zaten... nou ja...
Geniet er van!
Dikke knuffel Rita en Fred