reizen-door-azie.reismee.nl

Bang Bao

Hai allen.

Hier zijn we dan weer . Gisteren hebben we een snorkeltrip gedaan , 5 eilandjes hier in de buurt bezocht: gesnorkeld en gezwommen. Was erg leuk. De boot kon 150 personen hebben maar we waren maar met 30 personen, waarvan de meerderheid Fransozen, en Italianen waren en een stel Nederlanders.

Vandaag al op tijd eruit en om 8.45 uur werden we met een reuze jeep opgehaald on naar de jungle te gaan, net als enkele jaren gelden er dat ook hier hebben gedaan. De gids heet Rath en is bekend van National Geografic. Een goede gids die ook meerdere boeken heeft geschreven.

Rond 9.20 uur gaan lopen met 8 franzosen, 1 Japanse, 1 Amerikaanse mevrouw en wij dus.

Naast de Amerikaanse mevrouw waren wij, zoals gewoonlijk weer de oudsten. We hebben tot ongeveer kwart voor 3 in de jungle gelopen, heuveltjes op en af, nou ja.... Heuveltjes, dwars door rn overal overheen en nauwe paden boomstronken, hoog boven een riviertje aan touwen hangen en oversteken. Gelukkig hing t touw op borstholte dus was voor mij te doen. We hebben 2 tarantula's gezien: de gids ging met een heel dun stokje in een piepklein gaatje prikken en toen kwam de tarantula er voorzichtig uit, maar ook al vrij snel weer in: we moesten natuurlijk muisstil zijn anders kwam die niet naar buiten. En we hebben een bananaspider gezien net boven ons. Een zeer giftige! We hadden gehoopt op meer spinnen en slangen maar we hebben ze niet gezien. bij terugkomst bij onze bungalow stonden een hele sjees apen ons op te wachten.

We badden onze was ook weggebracht maar we kregen verkeerde was terug, dus ik achterop de scooter bij een van de meiden en naar de wasserij gereden en onze was uitgezocht . Althans 1 zak, de andere is morgenvroeg klaar even voordat we zullen vertrekken vanuit hier. We gaan morgen met een taxi terug naar white sand beach en zullen daar, als t goed gaat, mogelijk 1 of 2 nachten blijven voordat we terug gaan naar Bangkok en daar de laatste 2 nachten nog door zullen brengen. De tijd gaat gelukkig. Jet zo heel snel gevoelsmatig, en dat is Relaxed.

We eten hier iedere keer in hetzelfde restaurant, wat is gekoppeld Ayaan de eigenaar van de bungalow, een Belgische eigenaar die hier 16 jaar geleden is komen wonen en werken en alles in België heeft achter gelaten om hier voor zichzelf iets op te zetten. En hij is daarin goed geslaagd; hij biedt werk aan meest Cambodjaanse jongens en meiden omdat die blijkbaar harder willen werken dan de Thai. En hij gaat bijna dagelijks met zijn bootjje de zee op om te gaan "vissen" dat heet; echt hele grote vissen met een harpoen schieten en meenemen naar hier. De temperatuur is hier nog steeds erg goed en het is bijna windstil. Tijdens het wandelen in de jungle was de hoge luchtvochtigheid goed te merken; veel drinken en zweten.

Nu gaan we lekker eten en hopenlijk weer een goede nachtrust, want we zijn beiden nu wel moe.

Harry en Geertje

mooie belevenissen, geniet lekker x

rob

Zou handig zijn met een inleiding, b.v. waar ligt Bang Bao? Val hie r zomaar in, weet niet of t voor mij interssant is
(Koh Chang?, graag meer info.